Bounce Mania

Het is zover, de SunBounce Mania heeft toegeslagen in Vlaanderen en waarschijnlijk ook ver daarbuiten. De blogposts hieromtrent schieten als ‘voorjaarspaddestoelen’ uit de grond; we lezen deze week zowel bij FrederikPascale, Patrick, Serge, Thomas als Tom over hun wedervaren met de gekke zebra van Peter Geller. Ook Julie heeft er een weekendje Bouncen opzitten; als mede-oprichter van ‘Apertura Junior’ had ze samen met de ‘grote’ Aperturisten haar maandelijkse shoot, en die ging deze keer door op het domein van de Aeroclub Keiheuvel in Balen.  Je kan de rest van haar verhaal ergens deze week verder volgen op haar blog. Alsof dát nog niet genoeg is krijg je nu ook uiteindelijk de clou achter heel het Bounce-Squad gedoe op de LIME-site en bij de pionier van al het gebounce in Vlaanderenland.

De 15% korting op de Sunbounce producten die je afgelopen donderdag & vrijdag bij Calumet mocht ontvangen zal er ook niet vreemd aan zijn geweest. Ik hoorde ervan tijdens de voorstelling van het fotografisch evenement in Knokke vorige week en de dag erna kon je via Twitter volgen wie er allemaal op weg was naar Calumet. Ik wou zelf ook nog gaan voor een Mini (die Pro is écht wel te groot soms), maar wegens te druk op’t werk en té druk op de baan (djeezus, wat een heksenketel was dát die dag!) ben ik er niet geraakt. Maar door al dat getwitter wist ik wie er eentje had en me uit de nood kon helpen voor de zondagshoot; de goede ziel zat dichterbij dan ik vermoedde en uiteindelijk heeft partner in crime Kris me de zijne uitgeleend.

Soit, veel plezier heb ik er niet aan gehad (Julie des te meer) want ondergetekende was zondag zo ziek als een rund met Creutzfeld-Jacob. Bij enkele heldere momenten heb ik dan toch een paar shots kunnen maken van Julie haar vriendinnen-modellen. Mét Sunbounce wel te verstaan, want ik heb ze ook te pakken, die Bounce-Mania 😉

sized_s_MG_3540com_H

sized_s_MG_3540comBW_H

Ik vind het zoals steeds moeilijk te kiezen tussen kleur en zw/w, maar eigenlijk maakt het niet uit, voor wie ze zijn krijgt ze toch alletwee. Deze opname en de volgende is met een 200mm Canon-lens op 1.8 getrokken. Jaja, je leest het goed, 200mm + 1.8, het bestaat…niet meer eigenlijk. De recente versie gaat maar tot 2.0. Nuja, ‘maar’, de 1.8 is écht wel een flinterdunne scherptediepte, maar de bokeh die je krijgt is fénoménaal. Zo fenomenaal dat er ooit een verhitte discussie daaromtrent is losgebartsen op Belgium Digital. Maar spijtig genoeg is dit mooi stukje techniek niet van mij, maar wel degelijk van de bewuste Spy-Glass, alias Bob Belmans. Bezoek zijn Flickr-page maar eens, ’t is de moeite.

sizedMG_3561

sizedMG_3561_BW2

Sized_MG_3553a

Alvast bedankt Lotte, Axelle & Carlien!

sized_s_MG_3578a
sized_s_MG_3578a_BW

Deze laatste wou ik jullie ook niet onthouden, al was het maar om naast het Bounce-geweld de goeie ouwe afdakskestechniek van Bert (die deze week bericht over… u raadt het nooit)  nog eens in de verf te zetten. En natuurlijk die ‘ik-kijk-toch-lekker-door-je-heen-mr-de-fotograaf’ van Senna:

Sized_MG_1218a_senna

Dat was-ie dan voor deze week!

Ciao

JayJay

~ door Jef Janssens op juni 4, 2009.

15 Reacties to “Bounce Mania”

  1. Ik ben zelf nog niet in het bezit van de Sunbounce, maar het staat nu wel op het lijstje. Alleszins, mooie foto’s, en mijn voorkeur gaat uit naar de z/w versies.

  2. Die foto van Senna is heel mooi!
    Keep on going 😀
    x

  3. ’t Is goed om weten dat die Sunbounce van mij dan toch al zijn nut bewezen heeft 😉 Mooie portretjes zoals we gewend zijn van je. En als ik mag kiezen: geef mij dan maar de z/w versies.

  4. Ik ben één van de gelukkigen die vorige vrijdag bij Calumet is geraakt en met een Sunbounce huiswaarts kon keren 🙂 Twitter is daarvoor wel zalig hè, al die live updates.

    Ik geef de voorkeur aan de kleurenversies. Met het mooie en zachte weer van de voorbije dagen en weken heb ik de neiging om kleurenfoto’s te prefereren al zijn de z/w versies ook wel mooi omgezet.

  5. super mooie foto’s !
    groetjes

  6. Echt leuke foto !
    haha je ziet mijn tandjes zo bij mijn lippen XD

  7. Bij het zien van al die bounce beelden die op de blogs verschijnen wordt mijn geduld wel echt beproefd. Eénmaal ik mijn mini ontvangen heb, doe ik mee met de hype!!
    Zo’n knappe beelden nemen terwijl je ziek bent, wat zal dat worden met een blakende gezondheid?

  8. Die 200 mm is inderdaad fenomenaal goed als ik het zo zie.
    Sunbounce staat ook op het verlanglijstje.

  9. echt mooiie fotos !!
    ;P

  10. Sunbounce is echt wel leuk om mee te werken!! Het enigste is dat het enorm fel licht heeft, en mensen die er gevoelig aan zijn beginnen rap te tranen… dus opletten daarmee 🙂 (ik spreek uit ondervinding 😉 )

    En je hebt er leuke beelden mee gemaakt! Super! 😀

  11. Jow Jayjay.
    Mooie foto’s gepost! Ik had me die dag wel ingetekend maar kon vanwege een onverplaatsbare reportage er niet zijn, jammer, anders had ik je zeker tegen het lijf gelopen 😉

    @Sofie, (Tip) ik denk dat je de sunbounce niet moet gebruiken op te zonnige dagen in direct licht, ook niet vanuit het licht geschaduwd in de schaduw. Te zonnig is sunbounce niet gebruiken of écht in schemerige situaties, locaties..

  12. Zeer mooie portretfoto’s. Die 200mm 1.8 is super! Maar ’t is natuurlijk niet alleen de lens die telt om een mooie foto te maken.
    ’t zijn zeker foto’s voor op jullie volgende opendeur… ;o)

  13. Eén voor één prachtige foto’s.

    Knap werk!!

  14. Die eerste foto met de rieten hoed is prachtig !

  15. Machtig mooie resultaten, de DOF, de sprankelende ogen. Ik ga ook voor kleur. Ik ben ook net beginnen bouncen en op de zonnige dagen is het inderdaad uitkijken dat je de mensen niet verblind. Werkt ook lekker om je flitsen in te bouncen.

Geef een reactie

 
