Spring bounce

Yep, ’t is weer de tijd van de communies, Lentefeesten or whatever…
En dus dienen er weer overal ten lande -al dan niet tegen hun goesting- jongens en meisjes in hun beste kleren gehesen worden, tegen een mooie achtergrond geplaatst en aangespoord worden om dan toch die verdomde glimlach op het weerbarstige snoetje te toveren.

Laten we zeggen dat ik er niét écht naar uit keek deze keer.

Nochtans was ik gewapend met een pak goede tips die ik van Tom mocht ontvangen op zijn recente workshop (zie hierdaar en ginder bij diverse collega’s). Maar toen hij bevestigde dat jongens tussen 11 en 13 de moeilijkste categorie zijn, wist ik al hoe laat het was. Dat het onderwerp deze keer mijn eigen zoon was gaf me nu niet écht goede hoop; Hans-Thomas is een pracht van een zoon, echt waar,  maar wél zo’n exemplaar dat onder géén beding op een foto wil. En als ik zeg géén beding, dan meen ik het ook. Helaas zit er geen Chloroform of Rohypnol in de fototas, maar wél een grote Sunbounce, dat maakte de zaak iets draaglijker; het oogt wat stoerder dan een flits op de camera en we konden de shoot in een meer guerilla-tempo afwerken dan we anders zouden lanterfanten indien we de flitsers moesten meezeulen. Met ‘we’ bedoel ik uiteraard collega-rechterhand-VALS-dochter Julie, waarbij we het VALS-gebeuren afwisselden. Nuja, met een Sunbounce wordt dat dan weer een VASB 😉 Onderaan de beelden staat dus wie de foto heeft genomen.

And now the results of course. Je zal je afvragen “Zo braaf, geen urban/stoer gedoe?”. Nope, niks van dat alles, die paar volstonden ruimschoots voor de jongeheer en de genodigden waren content…en wij…wij ook!

 sized_Uitnodiging_1

© Julie Janssens

sized__MG_2493a1

© Jef Janssens

sized__MG_2438a

© Jef Janssens

sized__MG_2357a

© Julie Janssens

En een zeldzame foto waar de 2 kids nog eens samen opstaan, al was het niet écht met volle goesting 😉

sized__MG_2497a

Soit, als ik dít aankan, dan kan er me dus waarschijnlijk niets ergs meer overkomen 🙂

Ciao

Jef

~ door Jef Janssens op mei 18, 2009.

9 Reacties to “Spring bounce”

  1. Ja die klein mannen van tegenwoordig… Alhoewel toen ik nog jong was, héél lang geleden 🙂 stond ik toch ook niet graag op de foto.

    Het is inderdaad niet gemakkelijk om ze spontaan op de foto te krijgen maar het is je toch wel aardig gelukt, keep up the good work!!!

    grtz

  2. Leuke foto’s man!

    En de kids, wel ze stralen zoals de papa! 😉

  3. Heel leuke foto’s. Ik heb dit jaar ook de smaak van de communieshoots te pakken gekregen. Mogelijks bouw ik volgend jaar het concept wat beter uit.

  4. Die vader-dochter samenwerking levert een mooi resultaat.

  5. Nice work. Mooie samenwerking van vader en dochter om zoon op foto te krijgen.
    Gebruik je de gouden of zebra sunbounce pro?

  6. @ Patrick: ik gebruik de zebra, maar moest toch nog redelijk veel ‘geel’ uit de foto wegwerken.

  7. echt leuke foto’s!!x

  8. Goe werk, dus de stress is niet voor niks geweest 😉

  9. Tja Jef,
    Weer hééélemaal dik in orde! Schitterende kleuren, contrast, compo’s, scherpte, dof, … Man, wat zie ik jou werk toch graag!

Geef een reactie

 
