Quick lighting setup tutorial.

Vodpod videos no longer available.

Deze leuke video trof ik aan op de site van Pablo Vicente waar nog tal van andere interessante weetjes te rapen vallen. Check it out dus! Ook Eye-on bundelt dezer dagen een aantal tips, zelf vond ik de light cage een aardig speeltje (maar ook niet meer dan dat) 😉 

Wat de bovenstaande video betreft, soms volg ‘k ‘m niet altijd als-ie het over de lichtratios heeft wanneer-ie maar 1 flitser gebruikt, of het moest zijn dat er nog 1tje op de achtergrond gericht staat die hij dan vergeten is in zijn diagram.

Ik vraag me trouwens ook af of er veel verschil zou zijn tussen een ringflash en een beautydish op de manier waarop hij hier die ringflash gebruikt.

Voorts heeft Patrick ook nog een prima link gevonden voor wat basis uitleg ivm modifiers.

Ciao

JayJay

~ door Jef Janssens op februari 5, 2009.

2 Reacties to “Quick lighting setup tutorial.”

  1. Jef, een interessante video, bedankt voor de post. Ik heb er toch enkele zaken uit geleerd die ik eens ga uitproberen bij een volgende shoot.

  2. Hoe verder het filmpje gaat , hoe meer flitskoppen en hoe groter het budget wordt. Ik moet het nog effe uitzingen met speedlites 🙂
    De Joe Mc Nally pdf had ik reeds gezien en ben blij dat die man grotendeels superresultaten haalt met speedlites. Thx for posting!

Geef een reactie

 
