Elysium Productions

In de post over Gary Fong ’s trouwerij, had ik hen al vermeld, maar toch wil ik ze nog even terug in the spotlight zetten: het team van Elysium Productions. Ik hoor je al denken “Waarom zet-ie nu in godsnaam een stelletje Amerikaanse videoboys in de kijker?”

Simpel.

©ElysiumProductions (7)©ElysiumProductions (0)

© Elysium Productions

Deze beelden zijn videocaps van de demo op hun blog (de eerste video die je tegenkomt) en daarom is de kwaliteit ook minder. Ik heb die demo al een aantal keer bekeken, en mijn mond valt telkens open van de pracht en vakkennis waarmee-ie gemaakt is. Ook de keuze van de muziek -vooral het laatste stuk dan; My name is Lincoln uit ‘The Island’- is dik in orde. Voor trouwfotografen is dit wel een referentie. Niet om de beelden na te apen -daarvoor is het geheel te typisch Amerikaans- maar wel als guideline om een reeks beelden te kunnen schieten die misschien niet elk op zich hoogstaand hoeven te zijn, maar wel prima de emotie van het moment weergeven.

Ik betrap me er wel eens op dat ik bij trouwshoots te sterk gericht ben om énkel beelden te nemen waarvan ik weet dat ze mooi ogen, waar het licht ok is en de compositie niet te beroerd. Aanvankelijk was ik ook teveel gericht op het koppel zelf en de entourage en minder op de details zoals schoenen, kleed, ringen en tirlantijntjes allerhande. Ik denk dat dit wel typisch mannelijk is, afijn, ik moest me er dikwijls toe aanzetten om zulks niet uit het oog te verliezen. Daarom helpt het wel om met 2 te zijn, en het helpt zéker als 1 van de 2 een vrouw is 😉

Je ziet dat ook bij het team van Elysium; mannen én vrouwen, goeie combinatie:

©ElysiumProductions (1)
©ElysiumProductions (4)
©ElysiumProductions (3)
©ElysiumProductions (2)
©ElysiumProductions (6)
©ElysiumProductions (5)

All pictures ©Elysium Productions

Niet alleen ben ik behoorlijk ‘jaloers’ op hun kunnen, nog meer eigenlijk op de schitterende settings waar ze hun ding kunnen doen. Amazing!

Bon, oordeel maar voor jezelf bij het kijken van de video, maar hou die zakdoek alvast bij de hand!

Don’t say I didn’t warn ya 😉

Ciao

JayJay

~ door Jef Janssens op juli 8, 2008.

2 Reacties to “Elysium Productions”

  1. de foto’s zijn al super mooi ! ik ga eens op hun blog !

  2. Zo vetjes!!!

    Tnx for the link!

Geef een reactie

 
