More strobes @ Waterschei

Heb niet veel inspiratie vandaag, dus zullen jullie het moeten stellen met nog wat afgewerkte Waterschei foto’s.

De eerste hier is een voorbeeld van een vaak verguisde opnamehoek: de neusgatinkijk. Persoonlijk vind ik het weigeren van elke vorm van dit perspectief nogal overdreven, mij stoort het in de meeste van de gevallen niet. Ik wou het model een bepaalde hautaine blik geven, iets wat tegen haar natuur is. Lien hier leek me immers de goedheid zelve, en om die blik voor haar wat makkelijker te maken nam ik een lager standpunt in. Op deze manier krijgt het onderwerp vanzelf een bepaalde status:

Lien@Waterschei_1

Voorts nog eentje van Sanne. Dit is de laatste uit de reeks met haar en het zet me tot denken in hoeverre we de outfits in ’t vervolg niet beter laten afstemmen op de omgeving. Eigenlijk is dit bloesje compleet in strijd met die omgeving / achtergrond. Ok, ze had zelf gekozen, maar een béétje ‘guidance’ van mijn kant had geen kwaad gekunnen 😉

De volgende keer regeren we met harde hand over de kledingbazaar dat ze bijhebben 🙂

Sanne_2

 

 

~ door Jef Janssens op juni 6, 2008.

4 Reacties to “More strobes @ Waterschei”

  1. Ik denk dat het tijd gaat worden dat ik mijn eerste flitser maar eens ga kopen 😉 . Ik dacht al langere tijd aan een 550EX flitser, maar ik weet het nog niet zeker..

  2. ik vind foto 1 mooi ! en van die neusgaten é , wel dat heb ik soms ook gehoord 🙂 😉 Ik vind het cool in ieder geval !

  3. Jef, naast het ‘afdakske’ heb je ondertussen de term ‘neusgatinkijk’ gelanceerd. Misschien wel leuk om een aantal zogezegde ‘foute’ standpunten (zoals de foute 100 cd) te fotograferen en te benoemen. Maar toch moet ik zeggen dat je werk er goed uitziet…zoals ze vroeger zeiden ‘doe zo verder’

    Joeri

  4. Ik noem het altijd ‘neusgatenperspectief’ naar een boek van Paul Antipoff. En ik vraag ook altijd of mensen een ‘chocolade zijde’ hebben 😉

    Mooie beelden hoor, ik heb hier al vaak gemotiveerd ‘jaloers’ staan kijken 😉

Geef een reactie

 
