Happily Ever After

Afgelopen 10 dagen was het maar stillekes op deze blog. De beslommeringen waren dan ook van die aard dat de blogtijd in het verdomhoekje verdween; tentoonstelling met de club, een fotoshow over Alaska ineenboksen (hebben jullie nog tegoed), elke dag voor ’t werk over en weer naar Tihange, shoot voorbereiden voor Apertura etc….

Les Excuses sont faits pour s’en servir.

 Trots kan ik jullie evenwel melden dat fotografie een nog grotere plaats mag/kan/moet innemen in mijn leventje; Bibi hier is namelijk ‘Fotograaf in bijberoep’ geworden. Het verbaasde me eigenlijk hoe snel dit allemaal gaat tegenwoordig, in een dik uur is alles rond. Hoe een en ander in zijn werk gaat kan je uitgebreid lezen op de Blog van collega-Aperturist Christian Bailleul die ook de stap heeft gezet en dit hier op onnavolgbare wijze uiteenzet. Leuke blog trouwens!

De reden hiervoor is dat ik me wil toeleggen op trouwfotografie, of meer algemeen ‘evenementen’. Niet iedereen houdt van dit type fotografie (wel de foto’s niet het evenement), maar voor mij is dit een dagje héérlijke stress waar het op aankomt de techniek in de vingers te hebben, je toestel door en door te kennen waardoor je je enkel maar met compositie en licht moet bezighouden. Klinkt pompeus en ik ben nog lang niet zover (nog héél lang niet). Een voordeel is dat je de ganse dag omgeven bent door blije mensen. Een keer die mis of stadhuis achter de rug valt voor de meeste koppels een last van de schouders en kunnen de feestelijkheden beginnen.

Het is wel niet altijd rozegeur en maneschijn hoor. Net zoals bij modelfotografie moet het ‘klikken’ tussen beide partijen; je hebt koppels die ineenkrimpen als ze nog maar voelen dat er een lens hun richting uitdraait, anderen daarentegen genieten met volle teugen van hun ‘special moment’ en laten gewillig het beste uit zich halen door de man met de Megapixels 😉   Je hebt als fotograaf dus best ook wat ‘Communication skills’ in je fototas zitten om ze uit de zone van bevriezen naar een geslaagde Freeze Frame te lokken!

Natacha & Tom © Jef Janssens

Het laatste koppel dat ik samen met mijn schitterende collega Mieke Stymans heb geshoot zijn Natacha & Tom. Haar ken je nog wel van de ‘Good hair day’-posting hieronder. Toffe mensen om mee te werken, geen kapsones, no stress, pure fun. 

Natacha & Tom © Jef Janssens

© Jef Janssens

Dus als jullie nog mensen kennen die gaan trouwen en een fotograaf zoeken, laat maar iets weten!

 Het geld mag gaan rollen 😉

~ door Jef Janssens op mei 23, 2008.

5 Reacties to “Happily Ever After”

  1. Wow super dat je nu fotograaf in bijberoep bent 🙂 Suc6 ermee en ik wens je heel veel trouwfeesten :-);-)

  2. Thanx Pauline!

  3. Profiat met je nieuw (bij)beroep. Voorlopig studeer ik nog, maar in de toekomst zou ik mij ook misschien fotograaf in bijberoep willen laten noemen ;). Ik zou het tof vinden als je je ervaring met ons deelt, en wat de grote verschillen zijn die je nu ervaart. Succes in iedergeval !

  4. Poficiat met je bijberoep!
    Dat er nog veel getrouwd mag worden! 🙂

  5. Proficiat, ben benieuwd naar je resultaten !

Geef een reactie

 
