Good Hair Day

Haar!

Zoals velen heb ik een haat/liefde verhouding met mijn haar. Of wat de benaming van het piereverdriet ook is dat mijn hoofdhuid tracht te sieren. Het geweeklaag dat immer opstijgt ’s morgens voor de spiegel is eigenlijk al met de paplepel ingegoten; niemand uit mijn directe familie is tevreden met zijn haar, ik hoorde heel mijn jeugd ook niks anders dan schier onophoudelijk gemor. Ijdeltuiten dat we waren/zijn, noopte dat tot veel inventiviteit; geen enkele gel, schuim, wax of whatever kende geen geheimen meer, een hoop geëxperimenteer dat steevast tot weer een ander fiasco leidde.

Bad hair days 24/365

Je leert het accepteren, maar bij de ‘kapper’ heb ik nóóit graag gezeten. Dat ellendige licht dat van boven komt en je plots doet beseffen dat je wallen als kalebassen hebt. No, thank you! Ook zat je daar, te kijk voor iedereen, op je minst presentabele manier; een natte kop met haar als spagettieslierten.

Gelukkig zijn zij die een stevige volle haardos hebben of mannen die helemaal kaal zijn, voor hen is het altijd een ‘Good Hair Day’ 😉

 

Good Hair Day 1

Good Hair Day 2

© Jef Janssens

De bruid hier kon alvast genieten van de goede zorgen van haar kapster. Mooi haar in een kleur die ik trouwens écht knap vind bij vrouwen.

Ik ga me nog wat wentelen in zelfmedelijden 🙂 🙂

 

~ door Jef Janssens op mei 7, 2008.

Eén reactie to “Good Hair Day”

  1. Tsja haar, ik zou me daar niet al te veel van aantrekken 😉
    Prachtige foto’s daarentegen, lekker scherp en mooie DoF.

Geef een reactie

 
